Kutsujen sopiminen

Kutsuja voit sopia itse tai niitä lähetetään Catty´s asiakaspalvelun toimesta tuote-esittelijöiden Whatsapp -ryhmän kautta.

Jos saat kutsut Whatsapp -ryhmän kautta ole asiakkaaseen yhteydessä vasta, kun Catty´s asiakaspalvelusta vahvistetaan, että kutsut ovat sinulle. Mikäli kutsuille on ilmoittautunut monta tekijää valitaan lähtökohtaisesti esittelijäksi aina se, joka asuu lähimpänä ja joku muu jää varalle. Joissain tapauksissa voidaan kuitenkin joustaa jos esimerkiksi lähimpänä asuva on saanut samalle kuukaudelle jo useammat kutsut asiakaspalvelun kautta eikä kumpikaan esittelijöistä joutuisi matkustamaan yhteensä yli 80km. Kutsuja pyritään jakamaan tasaisesti kaikkien kiinnostuneiden esittelijöiden kesken!

Jos sinulle tulee kutsupyyntö, jota en pysty pitämään tarjoa ne eteenpäin muille esittelijöille Catty´s asiakaspalvelun kautta. Kaikista huonointa mainosta Catty´sille on “Ei oo” -myyminen eli se ettei kukaan esittelijöistä pääse pitämään kutsuja ja sitä pyritään viimeiseen asti välttämään. Samalla tavalla saatat saada itse kutsuja, jotka sopivat paremmin sinun aikatauluusi!

Paras tapa saada uusia kutsuja on mainostaa omissa esittelyissään jatkokutsuja! Kysy aina lopuksi joko palautelomakkeessa tai kahdenkeskisissä tapaamisissa olisiko kyseinen henkilö kiinnostunut järjestämään kutsut tulevaisuudessa. Voitte sopia heti kutsut tai milloin olet uudelleen yhteydessä asiasta!

Mikäli asiakkaat eivät halua heti varata kutsuja se ei tarkoita etteivätkö he varaisi niitä joskus myöhemmin. Hyvä esittely jää asiakkaalle mieleen ja he luultavasti ottavat sinuun yhteyttä myöhemmin!

Yhteys asiakkaaseen

Asiakkaan kanssa kannattaa jutella puhelimessa tai Whatsapilla. Sillä silloin saat helpommin tärkeää informaatiota kutsupaikasta ja vieraista.

Asioita, joita kannattaa kysyä asiakkaalta:

1. Kuinka monta vierasta olet kutsunut?

2. Mihin päivään mennessä he ovat luvanneet vahvistaa tulonsa?

3. Voisitko miettiä valmiiksi paikan, jossa voin ottaa tilaukset vastaan kahden kesken?

Lähetä “Viesti illan järjestäjälle” ja “viesti ystävälle” -kirjeet sähköpostilla, tekstiviestinä tai Whatsapilla. Jos käytät sähköpostia suosittelemme laittamaan tekstin viestikenttään (ei liitteenä). Näistä kaikista viesteistä mihin tässä koulutuksessa viitataan on olemassa pohjat ja voit ladata ne tämän koulutuksen lopusta kohdasta Tuote-esittelyn tukimateriaalit. Suosittelemme kuitenkin, että esittelijä kirjoittaa viestin sisällön omin sanoin asiakkaalle. Näin viesti vaikuttaa helpommin lähestyttävältä. Itse muokkaamaansa tekstiä toki sopii kopioida aina uusille asiakkaille!

Whatsapp viesti tai tekstiviesti saa olla vapaamuotoinen, mutta siitä pitäisi tulla kaikki tärkeimmät tiedot esille. Alla kuvana on esimerkki miten infot voi lähettää tekstiviestillä tai Whatsapilla.

Viestin kutsujen järjestäjälle tulee sisältää:

  • Esittelymaksu on 40€. Erikseen voidaan sopia matkalisästä mikäli edustaja saapuu yli 30km matkan päästä.
  • Esittelyyn kannattaa varata vähintään 2 tuntia aikaa.
  • Esittelyn jälkeen pidetään vieraiden kanssa kahdenkeskiset hetket jossa voi tehdä tilaukset ja kysyä tuote-esittelijältä kysymyksiä ilman, että muut kuulevat.
  • Tiedot illan järjestäjän 10% alennuksesta, jonka voi yhdistää voimassaoleviin alennuksiin.

Viestin ystäville tulee sisältää:

  • Maksutiedot
  • Postitustiedot
  • Linkki verkkosivuille ja omat myyjätietosi
  • Kutsujen kulku ja tieto kahdenkeskisestä hetkestä

Yllä olevat kuva on tehty Canva -sovelluksella. Tuote-esittelijät saa ladata tämän tai tehdä vastaavan itse.

Tietojen ei ole pakko olla kuvamuodossa, joten voit päättää itse haluatko luoda kuvan vai lähettää tiedot tekstinä. Lisätkää myös viestiin oma puhelinnumeronne, että se jää talteen asiakkaillenne varmasti. Suosittelemme myös lisäämään tiedot, jossa mainostette omaa Instagram tiliänne.

Muistakaa, että voitte aina pyytää Catty´s asiakaspalvelusta apua jos sitä tarvitsette!

Illan järjestäjän kirje on todella tärkeä lähettää! Se toimii muistutuksena illan järjestäjälle sekä sinulla on näiden viestittelyiden kautta helppo tarkistaa molempien yhteystiedot ja mitä olette sopineet. Emännälle on tärkeää saada info etukäteen miten kaikki tapahtuu niin illan kulkua ei paikan päällä tarvitse selittää ja aikaa säästyy. Kun pyydät emäntää lähettämään “Viestin ystäville”, myös hänen ystävänsä saavat tärkeää tietoa kutsujen kulusta, kuten tiedon maksutavoista ja heille saavat siitä sinun yhteystietosi sekä linkkisi, josta he voivat tilata sinulta myös myöhemmin tuotteita tai pyytää sinut pitämään kutsut luokseen.

Matkakustannukset

Matkakustannuksia voitte hakea normaalisti verovähennyksinä. Kuitenkin mikäli matka on pitkä asiakkaan luo olemme luoneet suosituksen asiakkaalta pyydettävästä matkakustannuksesta, joka toimii esittelijöille maksettavana palkkiona samalla lailla kuin esittelymaksukin.

Alla suositus matkakorvauksista:

Voit ladata tämän tiedoston itsellesi hiiren oikealla näppäimellä ja valitsemalla Tallenna kuva nimellä

Esittelijä on itse vastuussa matkakorvauksen pyytämisestä ja sopimisesta asiakkaan kanssa. Mikäli sitä pyytää niin on suositeltavaa käyttää yllä olevaa taulukkoa tai sitä myötäilevää hintaa. Kuitenkin esittelijät itse saavat päättää, mikäli eivät noudata annettua suositusta.

Esimerkiksi tutuille tai vanhoille asiakkaille esittelyä pidettäessä tässä kohdassa voi soveltaa ja sopia, että matkakorvaustakaan ei peritä mikäli esittelyssä jokin tietty myynti ylittyy.

Varmistus

Lupaa kysyä muutamaa päivää ennen kutsuja emännältä, onko kaikki illan suhteen ok ja kuinka moni on vahvistanut tulonsa. Tämän tyyppiset kysymykset paljastavat sen, onko illan järjestäjä pyytänyt vierailta oikeasti vahvistuksen vai lähettänyt pelkästään kutsut luullen, että he tulevat. Näin saadaan emäntä varmistamaan vierailta ovatko he tulossa.

Ikävä kyllä toisinaan jopa 30 vieraan kutsuminen ilman vahvistuksen pyytämistä on johtanut tuote-esittelyyn 3 henkilölle. Tässä vaiheessa on myös hyvä huomauttaa, että kutsuille voi osallistua vaikkei pääsisi paikalle ja antaa tuotteiden tilausohjeet netin kautta vielä erikseen lähetettäväksi niille, jotka ovat ilmoittaneet etteivät pääse kutsuille. Näin voit helposti saada lisämyyntiä!

On tärkeää muistaa keskustella etukäteen, missä tilaukset kahden kesken on mahdollista ottaa vastaan!

Yleinen ongelma on, että illan järjestäjä ilmoittaa, etteivät he tarvitse kahdenkeskistä aikaa, ovathan kaikki rempseitä ja toisilleen tuttuja, perustele kahdenkeskinen hetki hyvin:

  1. Saan kirjattua tilaukset itselleni ylös paremmin, kun kaikki tulevat erikseen ne kanssani tekemään. Illan järjestäjä saa 10% alennuksen tilauksestasi antamallani koodilla.
  2. Jos väki on rempseää niin kuulen paremmin mitä ystäväsi haluavat ettei mene ihan huutamiseksi.
  3. Siinä saa kaikki jutella pienen hetken ja samalla voin vastata kysymyksiin, jotka koskevat vain häntä.
  4. Aika usein joku voi kuitenkin ujostella kaikkien kuullen tilauksen tekemistä, jolloin hän saattaa jättää tilaamatta sitä, mitä oikeasti haluaisi ja se olisi harmi.
  5. Voisimmeko sopia, että tulet itse vaikka ensin ja ohjaat sen jälkeen kaikki käymään luonani antamassa vaikka palautetta kutsuista vaikka ei olisi tilausta mielessä?

Näitä kaikkia argumentteja ei ole pakko luetella heti. Yleensä illan emäntä ymmärtää 1 tai 2 argumentin jälkeen miten asia halutaan hoitaa ja miettii valmiiksi rauhallisen paikan tilausten tekemiseen.