Asiakkaan luona

Suosittelemme menemään asiakkaan luo vähän ennen sovittua aikaa, jolloin tuotteet saadaan asetelluksi esille ennen kutsujen aloitusaikaa. Järjestele tila illan emännän/isännän kanssa yhdessä jos tilaa ei ole vielä etukäteen järjestelty. Pyri laittamaan asiakkaat puoliympyrään niin, että olet itse avoimella reunalla. Silloin sinun on helpompi laittaa tuotteita kiertämään ja kaikki näkevät ja kuulevat sinut.

“Moikka! Hauska tutustua! Minä olen Liisa Catty´s Partysta!”

Olemme peruspersoonallisuudeltamme erilaisia: puheliaita, hiljaisia, herkästi hymyileviä ja elämän kolhimia, joskus päivä ei ole kovin hyvä ja toisinaan hymyilevä asenne kulkee mukana kaikkialle. Myös asiakkailla kutsuilla voi olla niitä ja näitä päiviä, joten on hyvä jos itse onnistuu kahmaisemaan mukaansa lähtiessään hymyä ja iloa. Tunnelmaa on kutsuilla todella tärkeää oppia lukemaan, koska siitä riippuu paljon miten rempseästi tai asiallisesti sinun kannattaa esitellä tuotteita.

Ensivaikutelma kutsuille mennessä on erittäin tärkeä, koska ihmiset ostavat mielellään sellaiselta henkilöltä, jota kohtaan tuntevat positiivia “viboja”, empatiaa ja joka kohtelee heitä kivasti. Hyvä asiakaspalvelu pelastaa paljon! Jos olet pitänyt jo yhteyttä illan järjestäjään, ja mahdollisesti soittanutkin hänelle on hänellä positiivinen olo sinusta jo ennen tapaamista. Se välittyy helposti myös hänen ystävilleen. Kun paikalle saapuu ajoissa, huomioiden kaikki paikan päällä olevat henkilöt, sinusta syntyy niin positiivinen kuva, että he voivat olla valmiita ostamaan jonkun tuotteen sinulta vain siksi, että olet siellä!

Usein asiakkaat haluavat tarjota jotakin syötävää tai juotavaa myös tuote-esittelijälle ja ilman muuta voi olla mukavaa rupatella muutama sananen asiakkaiden kanssa, mutta jos tämä tapahtuu ennen kutsuja ohjaa tilannetta itse kertomalla olevasi valmis aloittamaan esittely. Pakko ei ole mitään tarjottua ottaa jos ei halua.

Esittelyn alussa ei kannata kovin paljon kertoa tilausprosessista vaan siirtyä aika nopeasti esittelemään itse tuotteita. Voi mainita kuitenkin esimerkiksi kauanko on toiminut esittelijänä ja kysyä onko kaikki saaneet etukäteen infon esittelyn kulusta.

Asettele tuotteet esille tuoteryhmäjärjestyksessä, jotta sinun on helppo edetä esittelyssä. Esittelyn kaavan ei tarvitse aina olla sama, vaan jos jostain tuotteesta tai tuoteryhmästä nousee keskustelua esittelyn keskellä siihen kannattaa siirtyä seuraavaksi. Suosittelemme aloittamaan terveystuotteista, esimerkiksi kondomeista, jumppakuulista ja kuukupista, jolloin kutsujen alusta saadaan mahdollinen jännitys karisemaan niiden mukana pois.

Muista kutsujen päätteeksi mainostaa uusia kutsuja esimerkiksi kahdenkeskisissä keskusteluissa!

Muista, että hymy on paras käyntikorttisi. Jos saat jätettyä positiivisen kuvan itsestäsi tulet luultavimmin saamaan myös jatkokutsuja!